A l'última classe vam treballar un text sobre les 12 propostes d'ús creatiu i multimèdia del programa Power Point.
Principalment, hem de tenir clar aquests 6 elements:
- Presentació. Conjunt de diapositives.
- Diapositives. Col·loquem els objectes (textos, imatges, vídeos...).
- Transicions. Efectes visuals que trobem entre diapositiva i diapositiva.
- Animacions. Efectes visuals o sonors que s'estableixen als objectes, que impliquen una entrada o sortida.
- Accions. Conjunt d'instruccions que s'executen quan fem un clic en un text hipervinculat.
El Power Point té dues formes d'ús.
- Tradicional. Transmetre d'una manera més ordenada i clara informació als alumnes, de manera que hi ha lletra, imatges i esquemes, que facilita als alumnes prrendre apunts. Considerat la font del saber o una "classe magistral". Doble discurs: orador explicant i oient llegint.
- Creatiu i multimedial. Transmet la informació a través dels recursos multimèdis, interactuant amb els alumnes, de manera que sigui més motivador pels alumnes. Interacció i animació.
Seguidament, us mostraré una sèrie d'avantatges i inconvenients del Power Point:
Avantatges:
- L'alumne i/o professor sempre té en pantalla una guia del que s'esta dient, dels temes claus o de l'esquema.
- Permet incorporar imatges il·lustratives.
- Permet crear esquemes de manera que es fa més intel·ligible la matèria.
- Podem inserir tota mena d'elements multimedials com ara: imatge, vídeo, música...
- L'alumne té més facilitat per prendre apunts.
- Permet utilitzar una variada gama de colors i formes que clarifiquin el significat dels continguts.
Inconvenients:
- S'encamina a establir un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l'orador i el públic.
- Moltes vegades hi ha massa informació en la diapositiva i no es llegeix amb claredat.
- L'orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
- Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
- Hi pot haver un abús dels elements multimedials.
- Si no hi ha un bon sistema de projecció, l'aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
- Abús d'efectes d'animació i transició que fa que s'estigui més pendent de l'efecte que del contingut.
- Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimiles més ràpid.
- S'estableix a classe un doble discurs, el de l'orador que va explicant i el de l'oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada