dilluns, 21 d’octubre del 2013

12 Propostes d'ús creatiu i multimèdia del programa Power Point

A l'última classe vam treballar un text sobre les 12 propostes d'ús creatiu i multimèdia del programa Power Point.
Principalment, hem de tenir clar aquests 6 elements:

  • Presentació. Conjunt de diapositives.
  • Diapositives. Col·loquem els objectes (textos, imatges, vídeos...).
  • Transicions. Efectes visuals que trobem entre diapositiva i diapositiva.
  • Animacions. Efectes visuals o sonors que s'estableixen als objectes, que impliquen una entrada o sortida.
  • Accions. Conjunt d'instruccions que s'executen quan fem un clic en un text hipervinculat.

El Power Point té dues formes d'ús.
  1. Tradicional. Transmetre d'una manera més ordenada i clara informació als alumnes, de manera que  hi ha lletra, imatges i esquemes, que facilita als alumnes prrendre apunts. Considerat la font del saber o una "classe magistral". Doble discurs: orador explicant i oient llegint.
  2. Creatiu i multimedial. Transmet la informació a través dels recursos multimèdis, interactuant amb els alumnes, de manera que sigui més motivador pels alumnes. Interacció i animació.
Seguidament, us mostraré una sèrie d'avantatges i inconvenients del Power Point:

Avantatges:
  • L'alumne i/o professor sempre té en pantalla una guia del que s'esta dient, dels temes claus o de l'esquema.
  • Permet incorporar imatges il·lustratives.
  • Permet crear esquemes de manera que es fa més intel·ligible la matèria.
  • Podem inserir tota mena d'elements multimedials com ara: imatge, vídeo, música...
  • L'alumne té més facilitat per prendre apunts.
  • Permet utilitzar una variada gama de colors i formes que clarifiquin el significat dels continguts.
Inconvenients:
  • S'encamina a establir un tipus de discurs transmissiu i seqüencial  entre l'orador i el públic.
  • Moltes vegades hi ha massa informació en la diapositiva i no es llegeix amb claredat.
  • L'orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
  • Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
  • Hi pot haver un abús dels elements multimedials.
  • Si no hi ha un bon sistema de projecció, l'aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
  • Abús d'efectes d'animació i transició que fa que s'estigui més pendent de l'efecte que del contingut.
  • Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimiles més ràpid.
  • S'estableix a classe un doble discurs, el de l'orador que va explicant i el de l'oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada