dimarts, 7 de gener del 2014

Taxonomia de Bloom

En l'última classe de GTIC del 2013, vam treballar la Taxonomia de Bloom. Aquesta consisteix en un llistat de les habilitats i processos del pensament que poden aparèixer en les tasques escolars i ser objectes d'avaluació (http://ca.wikipedia.org/wiki/Taxonomia_de_Bloom).
Vam aprendre una segona manera de mostrar activitats intel·lectuals que es desenvolupen a partir de diferents tasques que podem fer utilitzant les TIC.

La taxonomia estructura les habilitats jeràrquicament, de manera que no es pot pretendre assolir les superiors sense dominar les inferiors, aquestes habilitats estan classificades en tres dominis: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor. Nosaltres ens hem centrat en el domini de les habilitats cognitives perquè són les que l'any 2000 es va revisar, incorporant les accions en forma de verbs.

A continuació tenim una imatge amb el qual podem veure els canvis entre les habilitats cognitives de Bloom originades al 1956 i les fetes l'any 2000, es canvien els substantius per verbs i les dues últimes habilitats canvien de posició.



Us deixo la primera adreça de la font la qual he extret aquesta informació: http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/ i la segona en la qual trobem exemples de taula de la Taxonomia de Bloom.

Aquí, us deixo la última activitat d'aquest semestre, a través de la pàguina Scribd, aquesta consisteix en un quadre que recull les eines i recursos que s'han treballat al llarg del semestre, tot aplicant els verbs que apareixent en el quadre de la Taxonomia de Bloom:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada